جلد دفترچه بیمه درمانی در انواع جلد دفترچه بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح تولید میشود و در مدل طلقی آن امکان طراحی و تبلیغات تمام رنگی همراه با عکسها و نماهای دلخواه وجود دارد و سبب شده است بسیاری از فعالان حوزه درمان به عنوان یک هدیه تبلیغاتی ویژه و ارزان از آن بهره مند گردند.

جلد دفترچه بیمه درمانی

  • مشخصات کلی جلد دفترچه بیمه

جلد دفترچه بیمه درمانی بصورت چرمی و طلقی تولید میشود و نوع طلقی بیشتر برای مصارف تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد و تبلیغات رنگی با طراحی دلخواه، روی جلد دفترچه بیمه و زیر یک طلق شفاف قرار گرفته و پرس میشود. همچنین در انواع چرمی بیشتر از چرم فومی و با چاپ طلاکوب روی جلد استفاده میشود.

در جلد دفترچه بیمه طلقی، ضخامت طلق مورد استفاده در تولید جلد بخصوص برای روی آن از اهمیت بالایی برخوردار است و به سبب تنها پوشش و لایه محافظ روی جلد باید از ضخامت کافی برخوردار باشد ولی متاسفانه بعضی از تولید کنندگان به دلیل دستیابی به قیمتهای پایین تر از طلقهای با ضخامت کم در تولید جلد استفاده میکنند که همین امر سبب کاهش طول عمر جلد و هم چروکیده شدن و از دست دادن فرم طبیعی جلد به مرور زمان میشود.

  • موارد جانبی جلد دفترچه بیمه درمانی

تولید این محصول تا حدودی نکات زیادی دارد که رعایت یا عدم رعایت هر یک از آنها میتواند در کیفیت نهایی جلد تولید شده و نیز در قیمت تمام شده آن تاثیر بسزایی دارد. از جمله این موارد میتوان به وجود مقوا در ساختار جلد اشاره کرد که به تنهایی تاثیر زیادی در کیفیت آن دارد همچنین ضخامت مقوا استفاده شده نیز خود از نکات مهم دیگر است. حذف مقوا نیز بطور کل تاثیر قابل توجهی در قیمت جلد و ظاهر آن خواهد داشت. از نکات مهم دیگر کیفیت و ضخامت و نوع کاغذ مورد استفاده برای چاپ تبلیغات روی جلد است که در انواع مرغوب آن از گلاسه 300 گرم استفاده میشود.

جلد دفترچه بیمه درمانی

  • رنج قیمتی جلد دفترچه بیمه

با توجه به عوامل متعدد که در تولید این محصول دخالت دارند و به آنها اشاره شد که شامل کیفیت و ضخامت طلق، مقوا داخل جلد، چاپ تبلیغاتی روی جلد و موارد دیگر میشود، قیمتهای متفاوتی برای این جلد بدست می آید و بطور کلی از حدود 850 تومان تا 1300 تومان قابل تغییر میباشد و هر یک از سفارش دهندگان این جلد میتواند با توجه به نیاز و کیفیت مورد نظر خود اقدام به سفارش و خرید آن نمایند. همچنین نوع چرمی این جلد با مقوا ضخیم و مواد درجه یک بدون هزینه چاپ تبلیغاتی روی جلد در حدود 1300 تومان میباشد.

جلد دفترچه بیمه درمانی

  • قابلیت چاپ

جلد دفترچه بیمه نوع چرمی به شرط استفاده از مواد اولیه و چرم مرغوب قابلیت انجام کلیه انواع چاپ اعم از طلاکوب، داغکوب، طلاتوگود و سیلک را دارد و این چاپ میتواند تبلیغاتی و یا عبارات و جملات عمومی باشد. همچنین در نوع طلقی با توجه به استفاده از چاپ افست و طراحی دلخواه محدودیت خاصی وجود ندارد و تنها انتخاب نوع کاغذ میباشد که با توجه به انتخاب و سلیقه خریداران مشخص خواهد شد.

  • تعداد در کارتن

از نظر حجم و فضای اشغال شده توسط جلد دفترچه بیمه میتوان گفت که با توجه به ابعاد و ضخامت مقوای استفاده شده در جلد، محصولات تولیدی در  تیراژ ۱۰۰۰ عدد در دو کارتن متوسط و در تیراژ 2000 عدد در سه کارتن متوسط جاسازی شده و جهت ارسال به شهرهای مختلف کشور بارگیری میشود.

  • رده بندی کیفی

جلد مدارک چرم کویری

جلد دفترچه بیمه بطور کلی با توجه به نوع مواد اولیه انتخابی و نوع چاپ روی جلد میتواند در رده کیفی B در محصولات تولیدی این حوزه قرار گیرد.