جلد مدارک بیمه ارزان قیمت با توجه به نوع تولید آن که عمدتا پرسی هستند و نیز سرعت بیشتر در تولید این محصولات دارای قیمت تمام شده کمتری هستند و با توجه به تنوع آن، میتوانند بسیاری از نیازهای خریداران را در این حوزه با سرمایه بسیار کمتر مرتفع نمایند.

بطور کلی جلدهای مدارک پرسی که قیمت مناسبتری نسبت به بقیه جلدهای مدارک دارند بیشتر شامل جلدهای با چرم پشت پارچه، جلدهای با چرم فومی و جلدهای طلقی هستند.

  • چرم پشت پارچه

نمونه بسیار پرکاربرد و رایج از چرمهای پشت پارچه را میتوان با چرم کویری شناخت و البته متریالهای دیگری نیز در این حوزه وجود دارند و بسیاری از تولید کنندگان از آنها استفاده کرده و میکنند ولی چرم کویری تا حد زیادی در این حوزه شناخته شده تر میباشد. از ویژگیهای مهم این نوع جنس امکان تولید جلد بدون استفاده از هرگونه مقوا نازک یا ضخیم میباشد و همین امر سبب خواهد شد تا جلدهای نرم و انعطاف پذیر تولید شده و در دسترس علاقه مندان به این نوع جلد قرار گیرد.

  • چرم فومی

از جمله مواد اولیه که کاربردی بسیار زیادی در حوزه تولید جلد دارند میتوان به چرمهای فومی اشاره کرد که شناخته شده ترین نوع آن را میتوان چرم ماموت و یوف معرفی نمود. این نوع جنس به دلیل استحکام کمتر و نیز افزایش زیبایی و جلوه ظاهری جلد همراه با مقوا یا شومیز تولید میشود که نوع مقوادار آن دارای ضخامت و استحکام بالا و انعطاف بسیار کم و نوع شومیزی آن دارای ضخامت کمتر و انعطاف بیشتری میباشد و برای کسانی که به دنبال جلدهای محکم و با دوام هستند گزینه مناسبی میباشند.

  • جلدهای طلقی

تنها نوع جلد مدارک که میتوان از تبلیغات تراکتی و تمام رنگی با جلوه های تصویری برای قرار گرفتن روی جلد استفاده نمود، جلد مدارک طلقی یا عکسدار میباشد بطوریکه در نمونه های با کیفیت تر، تبلیغات مورد نظر پس از چاپ روی کاغذ گلاسه 300 گرم، روی جلد قرار گرفته و سپس بوسیله یک طلق شفاف که روی آن پرس و مونتاژ میشود، محافظت شده و جلد کامل میگردد. از نکات مهم در تولید این محصول تنوع انتخاب طلق روی جلد و زیره آن میباشد که با توجه به سلیقه مشتری میتواند براق، مات، سفید یا مشکی باشد همچنین ضخامت طلق روی جلد میتواند تا حدود زیادی در کیفیت آن موثر باشد.