جلد مدارک چرم ماموت مقوایی با توجه به ضخامت بالای مقوای کار شده در آن و نیز کیفیت چرم استفاده شده، جزو محصولات پر فروش و با قیمت مناسب در حوزه جلد مدارک محسوب میشود.

جلد مدارک چرم

  • مشخصات کلی جلد مدارک چرم ماموت

بطور کلی چرم مورد استفاده در صنایع تولیدی به دو نوع فومی و پشت پارچه واترجت تقسیم بندی میشوند که همانطور که از نام آن پیداست در نوع پشت پارچه، موادی شبیه به موکت به پشت ماده اصلی اضافه میشود که سبب افزایش استحکام و زیبایی آن میشود و همچنین میتوان با استفاده از این قابلیت جلدهای مختلف را بدون استفاده از مقوا نیز تولید نمود که سبب نرمی و انعطاف پذیری بالای آن خواهد شد.

چرم ماموت بطور کلی جزو مواد فومی محسوب میشود و اصطلاحا پشت پارچه نیست به همین علت برای زیبایی و بالا بردن استحکام جلد تولید شده معمولا از مقوا نازک یا شومیزی در انواع معمولی این جلد و مقوا کرجی ضخیم در انواع با کیفیت تر آن استفاده میشود. از لحاظ ضخامت و عمق چاپ، این جنس در انواع مرغوب آن در رده ضخامت 0.9 میلیمتر قرار دارد و البته مانند اکثر متریالهای دیگر موجود در بازار، مواردی با ضخامتهای کمتر و کیفیت ضعیف تر از این مورد نیز متاسفانه وجود دارد که توسط بعضی از تولیدکنندگان با هدف دستیابی به قیمتهای پایین تر مورد استفاده قرار میگیرند و سبب ایجاد مشکلات متعدد برای مصرف کنندگان در طول زمان و حتی هنگام چاپ خواهد شد و به مرور زمان دچار افت کیفیت شدیدی میشوند.

  • موارد جانبی جلد مدارک چرم ماموت

از جمله موارد مهمی که در اغلب جلدهای مدارک مورد استفاده قرار میگیرد و بطور کلی قابل تغییر است میتوان به، تعداد برگهای وسط داخلی هر جلد، نوع و جنس برگهای مورد استفاده از نظر شفاف و یا مات کامپیوتری و ضخامت آن و نیز مقوا یا شومیز با ضخامت مختلف که بسته به انتخاب مشتری، در انواع جلد مدارک مورد استفاده قرار میگیرد و تاثیر زیادی در کیفیت و قیمت تمام شده آن خواهد داشت.

در جلد مدارک چرم ماموت اعلا معمولا از برگ مات کامپیوتری ضخیم استفاده میشود و همانطور که از نامش پیداست از مقوا ضخیم با قابلیت انعطاف کم در تولید آن استفاده میشود همچنین این محصول از ترکیب رنگهای بالایی برخوردار است و شامل رنگهای قهوه ای، مشکی، عسلی، زرشکی، سرمه ای، کاربنی و سبز یشمی میشود.

جلد مدارک چرم ماموت

  • رنج قیمتی جلد مدارک چرم مقوایی

جلد چرم ماموت مقوایی از نظر طبقه بندیهای موجود در جلد مدارک و محصولات تولید شده در این حوزه جزو محصولات ارزان قیمت محسوب میشود و با توجه به نوع برگ وسط مورد استفاده در آن که معمولا مات کامپیوتری است و نیز تعداد برگهای وسط و بدون احتساب نوع چاپ انجام شده روی جلد، در رده قیمتی بین 1000 تا حدود 1200 تومان قرار میگیرد.

جلد مدارک چرم

  • قابلیت چاپ

جلد مدارک چرم ماموت از جمله جلدهایی است که کلیه انواع چاپ اعم از چاپ سیلک، طلاکوب، داغکوب، طلاتو گود و غیره روی آن قابل اجرا میباشد و به شرط کیفیت استاندارد ، کیفیت چاپ بالایی نیز خواهد داشت.

  • تعداد در کارتن

از نظر حجم و فضای اشغال شده توسط جلد مدارک میتوان گفت که اغلب محصولات تولیدی جلد مدارک در تیراژ 1000 عدد در یک کارتن بزرگ و در تیراژ 500 عدد در یک کارتن متوسط جاسازی شده و جهت ارسال به شهرهای مختلف کشور بارگیری میشود.

  • رده بندی کیفی

جلد مدارک چرم کویری

جلد مدارک ماموت شومیزی بطور کلی با توجه به نوع برگ انتخابی و نوع چاپ روی جلد میتواند در رده کیفی B در محصولات تولیدی این حوزه قرار گیرد.